Hervormde kerk straalt hoop uit

Siddeburen kleurt groen

23-12-2021

Op initiatief van de vereniging Dorpsbelangen en de Hervormde Kerk van Siddeburen kleurt de Hervormde kerk van Siddeburen groen. Groen is namelijk de kleur van hoop. Een mooie combinatie in deze kerst- en coronatijd, laat de hervormde gemeente weten.

We gedenken met kerst dat Jezus Christus geboren is als onze Verlosser en Zaligmaker. Jezus is de Hoop voor de wereld. De kerk mag die hoop op haar beurt weer uitdelen in de straten en op de pleinen. Het verhaal van corona is anders, dat is donker. Corona maakt ons ziek, neerslachtig en dwingt ons weer terug in onze huizen.
Daarom straalt de oude monumentale kerk in het dorpshart van Siddeburen groen licht uit. Het groene licht geeft ook aan dat de kerk leeft en dat er hoop is voor de wereld, ook in coronatijd. Dit is te zien in de komst van het Kerstkind. Jezus is de Hoop voor de wereld, ook in deze barre en benauwde coronatijd.