SSNR-congres over huwelijk en echtscheiding

15-09-2022

De Stichting Studie der Nadere Reformatie (SSNR) belegt DV op zaterdag 24 september, van 10.00 tot 15.00, in de Grote of St. Janskerk te Linschoten (Kerkplein 1) haar najaarscongres. Tijdens dit congres wordt nagegaan hoe piëtisten in de Noordelijke Nederlanden een antwoord zochten op ethische vragen omtrent huwelijk, echtscheiding en seksualiteit. Prof. dr. F.A. van Lieburg spreekt over ‘Op de tijdbalk. Gender, seks, voortplanting, trouw, religie, kerk en recht in vroegmodern Nederland’, prof. dr. W.J. op ’t Hof over ‘Seksualiteit, huwelijk en echtscheiding in de Nadere Reformatie’ en dr. M. Klaassen over ‘Op de helling. Het huwelijk in protestants Nederland na de seksuele revolutie’. Aanmelden (z.s.m.) en meer info via ssnr.nl/congres-nadere-reformatie.