Studiemiddag voor predikanten over geloof en duurzaamheid

07-10-2021

Donderdag 14 oktober belegt de christelijke natuurbeschermingsorganisatie A Rocha Nederland in samenwerking met een projectgroep een studiemiddag voor predikanten/theologen over geloof en duurzaamheid. Wat staat de kerk te doen met het oog op de klimaatverandering? Hoe preek je over de schepping? Hoe stel je het thema ‘duurzaamheid’ aan de orde in de gemeente? zijn onderwerpen die aan de orde komen. Sprekers zijn emeritus hoogleraar dr. Kees van der Kooi en Paul Schenderling Msc, econoom/publicist. Ook zijn er vier workshops over ‘Hoe word je een Groene Kerk?’ (Hette Domburg), ‘Wat is Groen Diaconaat?’ (Embert Messelink), ‘Hoe kun je preken over duurzaamheid en gerechtigheid?’ (ds. Sam Janse) en ‘Hoe geef je leiding aan een veranderingsproces?’ (Bert Bakker). De studiemiddag vindt van 13.30 tot 17.00 uur plaats in de Bergkerk, Doctor Abraham Kuyperlaan 2 te Amersfoort. De kosten bedragen € 10; studenten gratis. Info en aanmelden (verplicht) via j.schenderling@ gmail.com.