Conferentie over ‘Gereformeerd in de volkskerk!?’

De Vereniging Protestants Nederland (PN) en de Gereformeerde Bond (GB) beleggen DV donderdag 23 juni een conferentie over ‘Gereformeerd in de volkskerk!? Hervormd-gereformeerd denken in perspectief’. Deze conferentie wordt mede georganiseerd naar aanleiding van de uitgave van het verzameld werk van de predikanten G. Boer, I. en L. Kievit en A. van Brummelen.

De opening zal verzorgd worden door ds. W.J. Westland, namens het hoofdbestuur van de GB. Tijdens het middagprogramma spreken dr. ir. J. van der Graaf over ‘Gereformeerd in een volkskerk’, ds. J.M.J. Kieviet over ‘Volkskerk en Afscheiding, een spannende verhouding’ en ds. K.M. Teeuw over ‘De betekenis van ds. L. Kievit voor een jongere generatie theologen’.
Tijdens het avondprogramma spreken dr. W. Dekker over ‘Ds. G. Boer en de Godsvraag in deze tijd’ en prof. dr. W. van Vlastuin over ‘Volkskerk en confessie’.
Na een forum met de inleiders zal ds. J.J. Verhaar, namens bestuur PN, de sluiting verzorgen. Ds. H. Westerhout is dagvoorzitter.
De bijeenkomst vindt plaats van 14.30 tot 20.00 uur in De Aker (Fontanusplein 2) te Putten. Aanmelden (verplicht) via info@protestantsnederland.nl en de kosten van € 15 (incl. koffie/thee, maaltijd en brochure met de lezingen) overmaken op rek nr. NL04 INGB 0000 195 500 t.n.v. penningmeester VPN en o.v.v. ‘conferentie’.

do 23 jun. 2022
14:30 uur