Beroepingswerk

Met enige regelmaat krijgen we vragen van kerkenraden en gemeenten over het beroepingswerk.
Naast de informatie die de Dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland aan kerkenraden verschaft, kunnen kerkenraden gebruik maken van de brochure ‘Vacant…en dan‘.

Op onze website staan van ruim 600 predikanten hun gegevens. Wanneer predikanten de (laatste) intrededatum hebben toegevoegd, is door middel van het filter ‘sorteer op intrededatum’ eenvoudig na te gaan welke predikanten vier jaar of langer in de gemeente staan en daarmee officieel beroepbaar.

Dhr. Wijnands houdt (op eigen initiatief) een lijst bij van beroepbare predikanten en registreert welke dominee (tijdelijk) geen beroepen in overweging neemt.
Deze lijst is tegen een vergoeding van € 17 bij hem op te vragen. U kunt dit doen door een email naar hem te sturen: dw@casema.nl. Vermeldt u in de mail uw naam, telefoonnummer en kerkelijke gemeente.