Cornelis Graafland Centrum organiseert lezing over de eredienst in coronatijd

Prof. dr. F.G. Immink houdt DV op 5 oktober de tweede Cornelis Graaflandlezing, een initiatief van het Cornelis Graafland Centrum, het theologisch instituut van de Gereformeerde Bond. De titel van zijn lezing is: ‘Vrees en vertrouwen; de gereformeerde eredienst in coronatijd’. Dr. Immink zal onder andere ingaan op vragen rondom de bediening van de sacramenten, de gemeentezang, het preken voor de camera en het gebed. Ook vraagt de emeritus hoogleraar praktische theologie aan de Protestantse Theologische Universiteit zich af of we de coronatijd profetisch kunnen duiden of dat het juist heilzaam is om de gemeente priesterlijk te troosten.
De lezing (met discussie) is openbaar en heeft plaats van 10.00 tot 12.00 uur in de Grote kerk, Kerkbrink 4 te Hilversum. Aansluitend is er een lunch waarvan ook externe deelnemers tegen een vergoeding van 10 euro gebruik kunnen maken. In verband met eventuele coronamaatregelen en gebruik van de lunch graag opgeven via: cornelisgraaflandcentrum@gmail.com of via cornelisgraaflandcentrum.nl.

di 5 okt. 2021
Grote kerk te Hilversum