Eerste bijeenkomst afdeling Hoeksche Waard

Met dankbaarheid dat de oprichting van de Regionale Afdeling van de Gereformeerde Bond (GB) in de Hoeksche Waard tot stand gekomen is nodigen wij u uit voor de eerste vergadering van de afdeling op DV donderdag 15 september 2022 om 19:30 uur in de Hervormde Dorpskerk te Nieuw-Beijerland, Kerkstraat 22. Vanaf 19:15 uur is er inloop met koffie, in De Hoeksteen, achter de kerk.

Op deze avond hoopt ds. J.A.W. Verhoeven, voorzitter van de Gereformeerde Bond in de Protestantse Kerk een lezing te verzorgen over het onderwerp:
“De betekenis van het hervormd-gereformeerde gedachtengoed in deze tijd”.

Ds. Verhoeven zal vervolgens ook de leiding hebben bij de bespreking van het onderwerp.

Tijdens de avond zal tevens een toelichting gegeven worden op het ontstaan van de regionale afdeling en op onze doelstellingen en werkwijze. Kort samengevat gaat het ons om het versterken van het hervormd-gereformeerde gedachtengoed binnen de gemeenten in de Hoeksche Waard die behoren tot de  Protestantse Kerk en om het bevorderen van de onderlinge contacten tussen de leden van de Gereformeerde Bond. We hopen dit te doen door het organiseren van ca. 2 bijeenkomsten per jaar waarop theologische en/of ethische thema’s centraal zullen staan.

Ook zal er een boekentafel aanwezig zijn om o.a. boekjes uit de Artiosreeks aan te schaffen.

Het bestuur van de Regionale Afdeling bestaat uit ds. A.P.Pors uit Nieuw-Beijerland (voorzitter), dhr. A.J. Bliek uit Oud-Beijerland (secretaris) en dhr. R.C. van Everdingen uit Strijen (penningmeester).

We hopen u allen op 15 september a.s. te ontmoeten!

do 15 sep. 2022
19:30 uur