GB afd Noordoost Veluwe 24 april

Hierbij nodigen wij u, namens het bestuur, uit voor de najaarsvergadering van de Regio Noordoost Veluwe van de Gereformeerde Bond op DV woensdag 24 april 2024, om 19.30 uur in één van de zalen van de Hervormde Kerk, Kerkstraat 2A in Wapenveld. Als spreker is prop. P. van der Schee uit Hoevelaken uitgenodigd.

De lezing heeft als titel:  ‘Stille tijd als omgangstijd’

Als we iemand echt willen leren kennen, dan is er geen vervanging voor het doorbrengen van tijd met elkaar. Hetzelfde geldt voor onze relatie met God. Die momenten van stil worden, van gebed en van Bijbelstudie zijn onmisbaar voor de gezondheid van het persoonlijke geestelijke leven. Maar wordt de tijd daarvoor ook gevonden en gemaakt? En is het op die momenten ook werkelijk stil? Voor velen blijkt het hebben en houden van stille tijd in de praktijk een hele worsteling te zijn. De inleider is gevraagd om in te gaan op deze vragen en de achtergrond daarvan. Welk licht kunnen we hierover opdoen vanuit de Schrift en hoe kan dat zo concreet en dichtbij mogelijk worden gebracht?

De indeling van de avond is als volgt:

• Inloop vanaf 19.10 uur met koffie/thee
  • Opening om 19.30 uur door de voorzitter ds. G.H. Vlijm

Lezing door prop. P. van der Schee

• Pauze
  • Gelegenheid tot het stellen van vragen en de beantwoording door prop. P. van der Schee
  • Sluiting om ± 21.45 uur door ds. G.H. Vlijm

U bent hartelijk welkom en neem gerust uw vrienden en/of bekenden mee. De toegang is vrij, wel wordt er bij de uitgang een collecte gehouden ter bestrijding van de kosten.

wo 24 apr. 2024