GB-afdeling Groningen-Drenthe belegt regionale bijeenkomst in Onstwedde

De afdeling Groningen-Drenthe belegt op donderdag 20 oktober DV een regionale bijeenkomst. Drs. P.J. Vergunst houdt dan een lezing over het werk en de roeping van de Gereformeerde Bond. Hij gaat onder andere in op de vraag hoe de kerk eruit zou zien zonder de Bond en hoe de Bond zijn roeping in de kerk ziet. En komt het door een soort ‘hervormd kerkgevoel’ dat het verlaten van de Protestantse Kerk voor hem geen optie is? Gemeenteleden die overkomen naar een hervormde gemeente, verwoorden nog wel eens dat ze naar een ‘bondsgemeente’ gaan. Die bestaan echter niet. De Gereformeerde Bond kent als vereniging individuele leden. Het is goed als die leden weten waarom de Bond in 1906 is opgericht en waarom ze in 2022 nog altijd nodig is.

Een paar treffende opmerkingen, om alvast over na te denken:
‘In de Gereformeerde Bond is oog voor de ernst van de eeuwigheid.’
‘Het front van de Bond in de kerk is vandaag het postmoderne denken, ieder leeft bij zijn eigen waarheid.’
‘Als ik een gemeente heb waar ik me thuis voel, maakt het niet veel uit tot welke kerk ik behoor.’

De bijeenkomst vindt plaats in Gebouw De Ekkelkamp te Onstwedde (Kerklaan 7) en begint om 20.00 uur.

do 20 okt. 2022
Gebouw De Ekkelkamp te Onstwedde