GB-afdeling Midden-Brabant maakt doorstart

Op DV woensdag 24 mei zal een “doorstartavond” worden gehouden van de plaatselijke afdeling(en) die opgaan in de afdeling Midden-Brabant.

Om 20.00 uur zal de avond geopend worden door de voorzitter mr. J.P.de Man met daarna kort de opzet van de afdeling en bestuursverkiezing.

Vervolgens zal Prof. Dr. B. Reitsma een lezing houden met als onderwerp:

”De roeping van de kerk in een multireligieuze samenleving”. Bernhard Reitsma is de nieuwe hoogleraar Kerk en theologie aan de PThU en met name als het gaat om de relatie tussen christelijke kerk en theologie en de islam, maar ook de bestudering van kerken in een minderheidscontext. Dat is van groot belang nu ook de westerse kerk en theologie in toenemende mate een minderheid vormen in onze cultuur. Na de pauze is er gelegenheid tot vragen stellen.

U bent allen van harte welkom vanaf 19.30 uur met koffie/thee in partycentrum Zidewinde, Julianalaan 1 te Sprang-Capelle. Van harte aanbevolen !

wo 24 mei. 2023