Gereformeerd in de volkskerk GEANNULEERD

UPDATE 15 november: In verband met de stijging van het aantal coronabesmettingen heeft de organisatie besloten dat de dag aanstaande zaterdag NIET door zal gaan. Conferentie Vereniging Protestants Nederland organiseert in samenwerking met de Gereformeerde Bond in de Protestantse Kerk een conferentie mede naar aanleiding van de verschijning van het verzameld werk van de predikanten G. Boer, I. en L. Kievit en A. van Brummelen.

Deze dag wordt gehouden in de Oude Kerk te Putten. Het programma dat onder leiding zal staan van ds. H. Westerhout ziet er als volgt uit:

9.15 tot 9.45 uur Ontvangst met koffie/thee en aanmelding in het nabijgelegen centrum De Aker

10.00 uur Opening door ds. J.A.W. Verhoeven, voorzitter van de Gereformeerde Bond

10.15 uur Dr. ir. J. van der Graaf, “Gereformeerd in een volkskerk”

10.45 uur Ds. J.M.J. Kieviet, “Volkskerk en Afscheiding, een spannende verhouding”

11.15-11.30 uur Korte pauze

11.30 uur Ds. K.M. Teeuw, “De betekenis van ds. L. Kievit voor een jongere generatie theologen”

12.00-13.00uur Lunch (in de nabijgelegen De Aker)

Middagprogramma

13.00 uur Dr. W. Dekker, “Ds. G. Boer en de Godsvraag in deze tijd”

13.30 uur Prof. dr. W. van Vlastuin, “Volkskerk en confessie”

14.00-15.00 uur Forum met de inleiders o.l.v. Andries Knevel

15.00 uur Sluiting door ds. J. J. Verhaar, bestuurslid van Protestants Nederland

Kosten hele dag € 15 (inclusief koffie/thee, lunch en brochure met de daarin opgenomen lezingen)

Graag aanmelden door een mail te sturen naar info@protestantsnederland.nl en tevens het bedrag van € 15 p.p. over te maken op rek.nr. NL04 INGB 0000 195 500 t.n.v. penningmeester VPN en onder vermelding: conferentie

Auto dient geparkeerd te worden op het parkeerterrein achter De Aker en bij voorkeur niet bij de Oude Kerk.

za 20 nov. 2021