Predikantenberaad in Sebaldeburen

Het hoofdbestuur van de Gereformeerde Bond belegt voor predikanten en voorgangers uit Groningen, Friesland en Drenthe elk halfjaar een ontmoetingsdag. We hopen op dinsdag 9 april, van 10.00 tot 14.00 uur, opnieuw bijeen te komen, in gebouw Irene, Kerkweg 2 te Sebaldeburen.

We willen deze morgen met elkaar nadenken over ‘missionair gemeente zijn in het noorden’. Dit thema wordt gesplitst in twee onderdelen. In het eerste deel – ‘missionaire motivatie’ – zal Joost van den Berge (kerkelijk werker/pionier te Sebaldeburen) een korte schets hiervan geven, ontleend aan Stefan Paas, John Piper, e.a., waarna hij ons aan de hand neemt om hierover door te denken met het oog op onze eigen situaties. In het tweede deel – ‘missionair kerkzijn?’ – zal ds. Mark de Jager (predikant/pionier te Dwingeloo) vervolgens meer ingaan op hoe er handen en voeten gegeven kan worden aan een missionair verlangen.

di 9 apr. 2024
Gebouw Irene te Sebaldeburen