Auteur:

In de studietijd groeien jongeren toe naar eigen keuzes wat betreft studie en beroep, wat betreft een partner, en ook wat betreft geloof en kerk. De situatie van studenten heeft een aantal eigen kenmerken. Daarom is het goed om je als kerk af te vragen hoe je hun de zorg kunt geven die bij hen past, adviseert ds. C.M. van Loon in de themabrochure Zorg voor studenten, die op 22 september 2022 bij De Waarheidsvriend is gevoegd. De belangrijkste vorm van zorg noemt hij het gebed van ouders en familie, het gebed van de gemeente, het gebed van studenten voor elkaar. Verder onderstreept hij het belang van christelijke studentenverenigingen en geeft hij tal van tips aan stadsgemeenten en aan thuisgemeenten. De brochure sluit af met enkele gespreksvragen voor studenten en hun ouders, voor studenten en kerkenraadsleden samen, en voor kerkenraden. Ze is hieronder te downloaden. Kerkenraden en andere geïnteresseerden kunnen gratis exemplaren aanvragen.
De Gereformeerde Bond publiceert drie keer per jaar een bezinnende themabrochure over een actueel onderwerp dat christenen vandaag bezighoudt. Wie dit en ons andere werk wil steunen, kan al voor € 10 per jaar lid worden van de Gereformeerde Bond. Meld u aan via de button ‘Word lid’ of via info@gereformeerdebond.nl. Aanbevolen!