Auteur: Ds. C.J. Droger

Een gevoelige snaar. Een bijbelse visie op muziek

Overal om ons heen klinkt muziek. We kunnen die zelf aanzetten of ze komt op ons af.

Hoe gaan we als christenen met muziek om? Van welke muziek mogen we genieten en welke muziek kunnen we beter niet horen? Hoe spreekt de Bijbel over muziek en wat zegt dat voor vandaag?
Op deze en andere vragen gaat Een gevoelige snaar. Een bijbelse visie op muziek in. De uitgave verscheen in de Artiosreeks van de Gereformeerde Bond en is geschreven door ds. C.J. Droger, christelijk gereformeerde predikant te Vlaardingen. We vinden het mooi dat na de boekjes van dr. W.H. Velema en dr. W. van ’t Spijker er opnieuw een auteur uit de Christelijke Gereformeerde Kerken aan onze reeks meewerkt.
Ds. Droger luistert allereerst naar wat de Bijbel over muziek zegt en hoe dat in de kerkgeschiedenis verwerkt is. Vervolgens formuleert hij op een voorzichtige manier een bijbelse visie op muziek en schetst hij welke uitwerking die in het dagelijks leven kan hebben. De uitgave loopt uit op een beschrijving van de plaats van muziek in de eeuwigheid.

Een gevoelige snaar verscheen bij Royal Jongbloed in Heerenveen, telt 120 blz. en kost € 13,95. Verkrijgbaar in de (christelijke) boekhandel.