Auteur: Nieske Selles-ten Brinke

Themabrochure over De Bijbel in het gezin

Bijbellezen is een belangrijk onderdeel van je leven als christen en dus ook van de geloofsopvoeding. Ouders en jongerenwerkers mogen aan kinderen voordoen hoe die de Bijbel kunnen lezen. In de themabrochure De Bijbel in het gezin, een uitgave van de Gereformeerde Bond, geeft Nieske Selles-ten Brinke concrete adviezen aan opvoeders.

Selles, die diverse boeken over geloofsopvoeding op haar naam heeft staan, pleit ervoor om het Evangelie zichtbaar te maken, zodat de Bijbel op elk moment van de dag binnen handbereik is. Je kunt bijbelteksten printen en ophangen of de Bijbel op tafel leggen, oppert ze. ‘Vul je hart, je huis en je hoofd met woorden van God. Hij zal het zegenen.’ Ook is het goed om een vast ritme aan te houden voor het lezen van de Bijbel, aldus de schrijfster. ‘Ben je werkelijk gemotiveerd om God te leren kennen en om Zijn Woord dicht bij het hart van (je) kinderen te brengen? Dan vraagt dat veel discipline en tijdsinvestering.’

De brochure geeft verder aan waarop je kunt letten bij het kopen van een bijbel of bijbelse dagboek, bevat een aantal tips voor kerkenraden en sluit af met enkele vragen die in een groep besproken kunnen worden, maar ook geschikt zijn voor persoonlijk gebruik. Ze is te downloaden via gereformeerdebond.nl/boeken-publicaties/categorieen/brochures-downloads. Kerkenraden en andere geïnteresseerden kunnen gratis exemplaren aanvragen.

De Gereformeerde Bond publiceert jaarlijks drie keer een bezinnende en actuele themabrochure over onderwerpen die christenen vandaag bezighouden. Wie dit en ons andere werk wil steunen, kan al voor € 10,- per jaar via de button ‘Word lid’ of via info@gereformeerdebond.nl lid worden van de Gereformeerde Bond. Aanbevolen!