Naluisteren ‘Op je plaats’

12 januari 2023 is er een nieuw programma bij de Reformatorische Omroep gestart waarin we als Gereformeerde Bond met verschillende predikanten in gesprek gaan over wat het betekent om je plaats in te nemen in het ambt, in de Protestantse Kerk in Nederland en in de samenleving.

12 januari: gesprek met dr. W. Verboom (Harderwijk) en ds. J.W. Verboom (Apeldoorn) over hoe zij hun eerste jaren als gemeentepredikant hebben ervaren. De ene Verboom eind jaren ’60, de ander nog maar kortgeleden.
19 januari: opnieuw met deze predikanten in gesprek en staan we stil bij de roeping tot het ambt, je plaats in de kerk
26 januari: gesprek met de voorzitter van de GB, ds. J.A.W. Verhoeven, over zijn werk in Guatemala en over zijn werk bij de GB
2 februari: dr. H. van den Belt is te gast en spreken we over zijn jeugd in New York en zijn werk op de VU
9 februari: opnieuw twee predikanten, ds. C.G. op ’t Hof en ds. N.F.L. de Leeuw, en spreken we over dominee zijn in het noorden